all about me

Sunday, 2 December 2012

hari nie puye citer


Mengerang kesakitan..lemah dada ye bernafas dan mnitiskan air mata..demi melahirkan ak ke dunia pada 07 oct 1992...kluar ye dari alam rahim..ak diberi nama nur aini oleh mak…ak dibuai dengan keindahan dunia ciptaan ALLAH…ain puye mak yg plg memahami ain…cinta dan syg mak sentiasa segar dlm diri…masa brlalu dan terus blalu..org yg disygi ditglkan demi mngejar kejayaan…ksih syg harapan dibekalkan utk ku dlm mneruskan perjuangan…MAK….wanita ini lah yg byk memberi dorongan sepanjang pjalanan khidupanku..mak sentiasa memberi harapan dorongan dlam setiap langkahku..dari sekolah rendah ke sekolah menengah ke KKTM dan KSKBJB…dari setiap saat ku lalui rintangan ini..bia pun plbagai halangan…mak sllu di hati….bagi diri ini mak seorang yg plg tabah..walaupun setiap kesakitannya kebahagiaannya digugat…mak seorg yg tabah…tahun demi tahun berlalu…hari ini ak terkejut lg dengan penderitaan MAK..Ya Allah  knpa dugaan nie diserah kan kpd mak…ksian mak dh byk lalui dugaan…YA Allah buangkan segala dugaan yg dlalui mak…serah kn kpd ak…bia kn mak tenang melalui hari tua nya…ain terlalu syg mak...jauh disini ak menanti setiap saat bergerak..ak meniti stiap khidupan…mahu ye diri ini berada disisi mak sllu seperti dlu…apepun ain disini akan kejar cita2 seperti mak…ain nk jaga mak..untuk 3/12/12 pkul 1.35pm ak mndpt berita dari mak… “mata mak mungkin cataract..anak anak xbuka lepas brpa kali titisan air ubat…mak tkut jd glaucoma”..ucapan itu wat ak speechless 4 few mint…ak terdiam dan mak mengerti knpa ak mcm tu…hati nin jantung ini sperti bhenti untuk seketika.. apa yg harus ak bls dgn ucapan itu…tp ak hanya membls mak sabar ye..jgn tension2..ain syg mak…tu je la stiap kata ak lfz kn…ain syg mak…

Hanya itu la yg temampu..ain sentiasa bdoa dan memohon pertolongan Ya Allah…bg ain hanya mak saja la yg mampu mngubat segala hal ain…AIN SYG MAK

Sunday, 25 November 2012

..Corat carit Kehidupan..: Bergelumang dengan 'crepe paper'

..Corat carit Kehidupan..: Bergelumang dengan 'crepe paper': Assalamualaikum .. Minggu lepas dan hujung minggu ku kali ini sangat terisi waktunya .. minggu lepas buat pertama kalinya daku mengenali ke...

Wednesday, 21 November 2012

aku kisah ku

kisah ke kisah aku

sekadar hiasan dinding untuk diselami
buat pertama kali ye ak mulakan kisah ak..tentang diri aku...ak anak jati kelantan..diri aku nie mcm2..mcm2 pada smua bnda...dlu cita2 ak nk jd chef la  then designer la then chef..ak lbh minat pada seni dan sastera tp ak sendiri xtw npe lak ak masuk engineering mechanical design...blajar bnda tu 2thun..ak tinggalkan dunia demi KKM..ak intervieew dr govermnt  dgn title nursing...so pendek citer ak dh blajar dlm bidang nie pada 2julai 2012..ak masuk bidang nie sbb masa depan ak>makabah>adik beradik...sbnr ye ak suka smua bnda...ak cintai seni sastera kjuruteraan...xterpikir masuk bidang KEJURURAWATAN nie...beralah dengan waktu ak belajar di JOHOR dlm BIdang KEJURURAWATAN...alhamdulillah..segala harapan ku bawa di bahu dengan tabah n sabar menempuh dugaan ini...buat pertama kali ye ak masuk kolej yg sempurna dengan toilet disetiap bilik..bilik lengkap dengan almari besar rak penyidai meja kerusi dan rak buku..pendek kata bawak bdn n bju je...  ak bsyukur sgt..skrg dh bulan 11..byk bnda dh ak bljar...ak tgok perhati kan keadaan sekeliling...kat sini ak byk bljar bercakap denga lebih sopan dengan nada..mulut nie ak ajr lg dengan mudah mintak maf walaupun bkn silap kite sendiri...pengalaman kat kolej lama mgajar ak erti persahabatan...kwn sekadar kwn..family sekadar family..semua skadar je dgn amek lbh dan jgn amik ringan...ku sederhana kan smua ye untuk ku capai diri ini dalm keAdann yg plg selesa...alhamdulillah...aku sedar siapa diriku...ak tenang dengan segala dugaan...apapun pk kn apa yg plg penting

Sunday, 21 October 2012

menitis air mataku bila mdengar suara mak...nth mngapa n knapa... ini kah nasib anak manja...hehhe...nevermind...dan dirimu mak yang mst mngakui mrndui diriku jua..mak banyak memberi aku kekuatan untuk meneruskan hidup...







aku tgh try jd seorg yg tabah... khidupan ini penuh cabaran dan kesabaran...dicinta dan mencintai adalah suatu yg biase tp menjadi istimewa bila bahagia...tetapi diri ini bahagia dengan keluarga n kwn2...